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MEMORIAS DE UN VIAJERO DE SUECA

Este Blog ha sido creado con la intención de argumentar mis experiencias encima de una moto, viajes, rutas, anécdotas...
(Debajo de cada entrada se encuentra la traducción en Castellano, si la entrada es reciente, puede que todavía no tenga la traducción)

sábado, 24 de agosto de 2013

Una moto de pás

Als 17 anys allò d'anar en moto, començaba a apagar-se poc a poc, perque venía l'epoca de les quatre rodes. Em vaig treure el carnet a la setmana de complir la majoría d'edat, i la víctima fou el cotxet de mon pare, un Ford Escort 1.8l guia, el pobre va sufrir les mil i una barrabasaes, acelerons, frenaes, derrapaes, colps, trompaes...
L'estiu seguent vaig estar treballant en una empresa de montatges d'instalacions i manteniment, em vaig guanyar uns dinerets i em comprí un Renault Clio del '92, blanc nevera recremat pe'l sol, pero aquell cotxe no l'oblidaré mai, aquell va ser el meu primer cotxe.

Bó, que me perc, acabí els estudis formatius i vaig tindre sort de entrar en una empresa a treballar (en la que continue hui en día encara, i que dure, que la cosa per fora esta molt mal), per tant me guanyava un salarí mensual, i poc a poc em veníen ganes de dos rodes. Recorde que un día estava en casa del cunyat de Paquito, que venía jo de fer Taekwondo, i li vaig comentar que cuan el meu carnet de cotxe, el B, complirá els 3 anys, em feia una de 125 cc, per provar aixo de la moto "gran".

A falta de mig any per poder portar una 125 cc, començaba a vore quines montures anaven a ser les posibles candidates, debatint en gent motera de la faena, en els amics i fins inclós en mon pare, les seguents motos van ser les "nominaes"; Hyosung Comet, Daelim Roadwin Fi i la Yamaha YBR.

Totes tres noves rondaven els 2000 €, Hi havia que decidir entonces per altres motius que no fora per el capital. Una altra de les coses a tindre em comte es que jo no soc un "flac rovellat", que deia ma iaio, si no tot lo contrari, un armari de tío, entonces clar esta, la moto tenía que ser gran o al menys aparentar-ho.
Per tant la Yamaha YBR es descartà, es bona moto, pero pareix una bicicleta, tal cual ho dic, rodes finetes, moto baixeta, i poques xapes.

Ens quedaven dos a elegir, i tant paregudes estéticament, que era l'hora de adentrar-se en el motor de cada una. La Comet tenía un motor bicilindric refrigerat per aire i a carburació, mentrés que la Roadwin, era un monocilindric i a injecció. La elecció va ser clara per la meua part, a altres persones en la meua situació opinarien tal volta diferent, pero jo no m'arrepentix de la decisió que vaig prendre.
¡Si senyors! Em vaig comprar la Roadwin, per que era un motor sencill, i mogut per la injecció electrónica. Fora mal de caps de carburacions i anar em comte amb el segon cilindre de la Comet que té molt mala refrigeració.

La Daelim Roadwin es una moto económica, dura com el ferro colat, i molt bónica, la conducció es una meravella, aparenta ser una "moto gorda" i aixina i tot es molt manejable, té bones rodes que s'agarren molt bé a la carretera, rutera a la marxeta, i una mistera crec que encara consumeix més que aquesta motet.

Ara lo mal es que com he dit abans per a una persona que li encanta fer km i km dalt d'una moto, en aquesta es pot fer, pero prompte es dona comte que necesita pasar a més cilindrà, es que es una "MOTO DE PAS".

Aquesta entrada li la dedique a un amic i companyer de la faena, motero que m'ajudá a l'elecció de la motet. ¡Gracies CORONADO!

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Una moto de paso
A los 17 años aquello de ir en moto, empezaba a apagarse poco a poco, porque venía la época de las cuatro ruedas. Me saqué el carnet a la semana de cumplir la mayoría de edad, y la victima fue el coche de mi padre, un Ford Escort 1.8l guia, el pobre sufrió las mil y una chiquilladas, acelerones, frenadas, derrapes, golpes...

El verano siguiente estuve trabajando en una empresa de montajes, instalaciones y mantenimiento, gane un dinerillo y me compré un Renalt Clio del '92, blanco nevera quemado por el sol, pero aquel coche no lo olvidare nunca, aquel fue mi primer coche.

Bueno, que me pierdo, finalicé los estudios formativos y tuve la suerte de entrar en una empresa a trabajar (en la que continuo hoy día y que dure, que la cosa por fuera anda muy mal), por lo tanto me ganaba un salario mensual, y poco a poco me volvía el gusanillo de las dos ruedas. Recuerdo que un día estaba en casa del cuñado de Paquito, que venía  yo de hacer Taekwondo, y le comenté que cuando mi carnet de coche, el B, cumpliera los 3 años, me haría una de 125 cc, para probar aquello de la moto "grande".

A falta de medio año para poder llevar una 125 cc, empezaba a ver qué monturas iban a ser las posibles candidatas. debatiendo con gente motera de la faena, con los amigos y hasta incluso con mi padre, las siguientes motos fueron las "nominadas"; Hyosung Comet, Daelim Roadwin Fi y la Yamaha YBR.

Las tres nuevas rondaban sobre los 2000 €, había que decidir entonces por otros motivos que no fuera el capital. Otra de las cosas a tener en cuenta es que yo no soy un chico delgado, si no todo lo contrario, un armario de tío, entonces claro estaba, la moto tenía que ser grande o por lo menos aparentarlo.
Por lo tanto la Yamaha YBR se descartó, es buena moto, pero parece una bicicleta, tal cual lo digo, ruedas finitas, moto baja y con pocas chapas.

Nos quedaban dos a elegir y tan parecidas estéticamente, que era la hora de adentrase en el motor de cada una. La Comet tenía un motor bicilíndrico refrigerado por aire y a carburación, mientras que la Roadwin, era un monocilíndrico y a inyección. La elección fue clara por mi parte, otras personas en mi situación opinarían tal vez diferente, pero yo no me arrepiento de la decisión que tomé.
¡Si Señores! Me compré la Roadwin, por que era un motor sencillo, y movido por la inyección electrónica.
Fuera dolores de cabeza con las carburaciones e ir con cuidados con el segundo cilindro de la Comet que tiene muy mal refrigeración.

La Daelim Roadwin es una moto económica, dura como el hierro colado, y muy preciosa, la conducción una maravilla, aparenta ser una moto "gorda", y aún así es muy manejable, tiene ruedas buenas que se agarran a la carretera, rutera a la marcheta, y un mechero creo que aún consume más que esta moto.

Ahora lo malo es que como he dicho antes para una persona que le encanta hacer km y km encima de una moto, que con esta se puede hacer, pero pronto se da cuenta que necesita pasar a más cilindrada, es que es una moto de paso.

Esta entrada se la dedico a un amigo y compañero del curro, motero que me ayudo a la elección de la motillo, ¡Gracias CORONADO!


3 comentarios:

  1. ja saps que no entenc de motos però esta molt intesant tot el que contes.
    ja tinc ganes de que narres algún viatge amb la moto, encara que siga prop.
    te compreng perfectament cuant vec la il.lusió que tens en la moto, a mi em pasa el mateix amb la fotografia.
    salutacions y bona setmana.

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  2. Gracies, tot aplegarà el viatge llarg ja l'he fet(fins als Pirineus), pero vaig poc a poc.
    Per cert a mi m'agradaría també que en el teu blog posares com vas començar i perqué, i de paso, a vore si m'ensenye algo, que a mi m'agradaría comprar-me una cámara bona i fer fotos boniques també, encara que no tan bones com les teues. =)

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  3. La fotografia es pràcticar molt.
    I en la moto ademes de practicar hi ha que agafarli la afició desde ben jove, jo ara en 46 anys crec que no m'atreveria a pujar a una moto gran. En la edad vas fente poregos jajaajaj.

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